U kan vragen om uw geldige en niet gebruikte dienstencheques te laten terugbetalen of om te ruilen. Daarvoor worden u twee opties aangeboden :
De on-line aanvraag tot omruiling of terugbetaling via uw Beveiligde Zone op de site van Sodexo
- Ga naar de website van Sodexo: www.dienstencheques-vlaanderen.be & klik op uw Beveiligde Zone
- Klik op « Omruilen/Terugbetalen »
- Volg de instructies die op het scherm verschijnen.
De aanvraag tot omruiling of terugbetaling met een papieren formulier :
- Klik op volgende link voor de terugbetaling van papieren dienstencheques: http://mkt.sodexobenefits.be/TS/Docs/vl/formulaire-remboursement-vlaanderen.pdf of klik hier voor de omruiling van papieren dienstencheques: http://mkt.sodexobenefits.be/TS/Docs/vl/formulaire-echange-vlaanderen.pdf
- Stuur naar Dienstencheques Vlaanderen, PB 76, 1180 Brussel het aanvraagformulier voor terugbetaling of omruiling volledig ingevuld terug samen met het grote luik van de terug te betalen/om te ruilen dienstencheques.
- Bewaar het kleine strookje van de dienstencheques totdat u terugbetaald bent of ze omgeruild zijn.
Na ontvangst van uw aanvraag tot terugbetaling of omruiling samen met de grote strook van de dienstencheques, stuurt Sodexo u een bericht (mail, fax, brief) als er administratieve kosten* te betalen zijn.
* Bij een terugbetaling bedragen de administratieve kosten € 0,50 € per dienstencheques. Let op elke dienstencheque die tijdens het vorige jaar aangekocht werd, wordt slechts aan 70% van zijn aankoopwaarde terugbetaald verminderd met € 0,50 per bestelling voor de administratieve kosten.
* Bij een omruiling van papieren dienstencheques bedragen de administratieve kosten € 0,50 per cheque.
Een omruiling tegen elektronische dienstencheques is daarentegen gratis. In beide gevallen van omruiling geldt ook dat als er een wijziging plaats vindt van de aankoopwaarde van de dienstencheques , het verschil in waarde u zal door gefactureerd worden.
Posted in: Vragen gebruiker