Home for You informeert graag u, als onze klant, over een aantal belangrijke wijzigingen met betrekking tot de dienstencheques.
Alle belangrijkste wijzigingen kan u in een kort overzicht hieronder vinden. De uitgebreide uitleg kan u bekijken door op de onderwerpen te klikken.
- Vanaf 1 januari zijn de verschillende gewesten bevoegd voor dienstencheques
- Hoe dient u uw dienstencheques te bestellen in 2016?
- De overschakeling naar elektronische cheques
Vanaf 1 januari zijn de verschillende gewesten bevoegd voor dienstencheques
- Voor het Vlaams gewest blijft de prijs van de dienstencheque onveranderd (€9).
- De gebruiker met een hoofdverblijfplaats in Vlaanderen geniet een belastingvermindering van
€2,70 per dienstencheque voor de eerste 155 uitgegeven dienstencheques. Graag herinneren wij u er aan dat u maximum 150 dienstencheques per persoon fiscaal kan inbrengen per jaar met een maximum van 300 dienstencheques per gezin. Om 300 dienstencheques fiscaal in te brengen, dienen zich twee personen van eenzelfde gezin in te schrijven bij Sodexo. Op deze manier beschikt u over twee gebruikersnummers waardoor u 150 dienstencheques per gebruikersnummer kan bestellen. - Voor het invullen van uw dienstencheques verandert er niets!
- Voor het bestellen is er een nieuw rekeningnummer (zie hieronder).
- Uw gebruikersnummer, login en wachtwoord blijven dezelfde.
Hoe dient u uw dienstencheques te bestellen in 2016?
- U bestelt uw dienstencheques zoals voorheen. Hoe? Door middel van een bankoverschrijving met een gestructureerde mededeling (uw gebruikersnummer)
- Opgelet : Hou er rekening mee dat vanaf 1/1/2016 een nieuw rekeningnummer moet gebruikt worden voor de betaling van uw bestelde dienstencheques, namelijk BE41 0017 7246 2610 (BIC : GEBA BE BB) . Gebruik dit nummer niet vóór deze datum! Dit rekeningnummer is de enige die u kan gebruiken om uw dienstencheques in 2016 te bestellen. Heeft u een doorlopende opdracht bij uw bank voor de betaling van uw dienstencheques, denk er dan aan om deze te veranderen vóór 31/12/2015!
- Als gestructureerde mededeling bij uw betaling vermeldt u uitsluitend uw gebruikersnummer zoals dit vandaag bekend is. Een foutief nummer zal leiden tot een vertraging in de verwerking van uw bestelling.
- Let erop dat u steeds het juiste bedrag overschrijft (minimum 10 dienstencheques per bestelling). Ter herinnering: 1 dienstencheque is €9
- Na de ontvangst van uw betaling zal uw bestelling worden verwerkt en zullen uw dienstencheques worden bezorgd met de post ofwel in uw elektronische portefeuille worden geplaatst in uw beveiligde zone.
De overschakeling naar elektronische cheques
Sodexo wil een inspanning leveren om zoveel mogelijk klanten over te schakelen van papieren naar elektronische cheques.
De voordelen van de omschakeling naar elektronische dienstencheques zijn de volgende:
- eenvoudiger in gebruik
- comfortabeler beheer
- u heeft sneller toegang tot uw cheques
- geen risico meer op verlies of diefstal
Graag geven wij u meer uitleg in verband met de werking van elektronische cheques:
- Uw huishoudhulp voert de overeengekomen dienst voor u uit.
- Wanneer zij klaar is, bevestigt zij met uw vaste telefoon of met een GSM, de uitvoering aan een Interactieve Spraakdienst. Dit systeem is 24u op 24 en 7dagen op 7 toegankelijk. Uw poetshulp kan dus onmiddellijk haar prestaties melden aan Home For You in de taal van haar keuze.
- De huishoudhulp voert hiervoor haar persoonlijke toegangscode in die zij van Home for You heeft gekregen. Zij geeft eveneens het type prestatie, het aantal volledig gepresteerde uren en de code die met die prestatie overeenkomt op.
- Op het einde van de opname hoort uw huishoudhulp een samenvatting van wat zij heeft ingevoerd en kan zij bevestigen of weigeren.
- De Interactieve Spraakdienst registreert automatisch de datum van de prestatie. Van zodra de werknemer alles heeft bevestigd, kan Home For You de volledige informatie m.b.t. de prestatie op het beveiligde extranet lezen.
- Wanneer Home For You de prestatie gevalideerd heeft (ten laatste 5 dagen na de prestatie), heeft uzelf nog 4 werkdagen de tijd om de prestatie goed te keuren of te betwisten (facultatieve goedkeuring).
- Negen dagen na de prestatie wordt deze automatisch gevalideerd, ook zonder uw tussenkomst. U kan op elk moment het saldo van uw dienstencheques raadplegen via de website van Sodexo of via de Interactieve Spraakdienst van Sodexo (tel : 02 547 54 92).
Indien u wenst over te schakelen van papieren naar elektronische dienstencheques, kunt u dit aanvragen aan Sodexo via volgende link:
Sodexo – omschakeling naar elektronische dienstencheques
Sodexo zal u een bevestigingsmail sturen als de aanpassing is gebeurd. Vanaf dan zal u bij uw eerstvolgende bestelling elektronische dienstencheques ontvangen.
Indien u nog vragen heeft, contacteer ons gerust.
Met vriendelijke groeten,
Sandra & Cindy
Home for You